marți, 5 februarie 2013

Second chances

Sunt momente in viata in care ne dorim cu ardoare ceva...
Uneori, fara prea mult efort, obtinem acel lucru... Si mai vrem putin, inca putin, pana acaparam totul... dupa care, dupa o anumita perioada, ceva nu mai e la fel... faptul ca l-am obtinut deja, ca e al nostru, il face sa nu mai fie la fel de atractiv... Ne pierdem interesul, atat de mare initial si uitam eforturile depuse spre a-l obtine...
Alteori, ceva sau cineva ne impiedica sa ajungem la ce ne dorim... Si, in prima instanta, suntem coplesiti de sentimentul de esec, de frustrare... apoi, ceata de sentimente negative incepe sa se ridice, incet - incet si incepem sa vedem motivele... de ce am ajuns in acel punct, de ce nu am obtinut ce am vrut... cautam partea pozitiva a experientei... ajungem chiar sa fim recunoscatori pentru ca nu am reusit...
Si atunci e bine sa ne acordam insine o a doua sansa, sa analizam situatia, sa invatam ceva din experienta respectiva...
Nu am multe regrete in viata asta... poate am regretat unele lucruri, pe moment, insa, pe termen lung, am invatat sa folosesc greselile, esecurile, refuzurile, pentru a ma dezvolta personal. Sunt ceea ce sunt si datorita faptului ca am gresit...
Si, asa cum succesul nu este niciodata definitiv, nici esecul nu este un capat de linie... E doar un punct... dupa care o luam de la capat... in cunostinta de cauza si cu mai multa energie... Pentru ca, asa cum spunea Napoleon, fiecare esec poarta cu el samanta unui beneficiu cel putin egal...
Sa stim sa gasim aspectele favorabile in orice situatie e echivalent, pana la urma, cu o pastila de fericire...


2 comentarii:

  1. Ce-mi place mie este faptul ca inchei fiecare postare intr-un mod pozitiv. Nu sunt multi oameni pe care ii cunosc si care sa vada mereu partea plina a paharului, asa ca tine. De asta gasesc mereu in tine o particica de speranta.
    Incearca insa sa vorbesti despre un esec atunci cand esti inca sub apasarea lui. Nu prea iti gasesti cuvintele, nu? Cand deja poti spune ca esti recunoscator pentru ca ai esuat, inseamna ca ai parcurs un cerc complet de sentimente aferente. Si fiindca ai ajuns in punctul asta, alta este persectiva asupra a tot...
    Si esti mai bogat sufleteste,si un pic mai intelept...

    RăspundețiȘtergere
  2. Aici eram inca sub apasarea esecului respectiv... de obicei, nu trece atat de repede sentimentul de vina... dar trece, intotdeauna, cu ajutorul gandurilor asternute pe hartie...

    RăspundețiȘtergere